Obchodní podmínky

pro poskytování produktů a služeb „Míňa Jirásková“

Účinné ode dne 8.dubna 2025

Provozovatelem webových stránek a poskytovatelkou produktů je:

Jméno prodávajícího: Monika Jirásková
Sídlo prodávajícího: Werichova 948/5, Praha 5, 152 00
IČO prodávajícího: 012 702 90
Kontaktní údaje prodávajícího: Werichova 948/5, Praha 5, 152 00, e-mail: info@minajiraskova.cz, telefon: +420 775 202 121

Určeno pro prodej digitálního obsahu, online služeb a služeb prostřednictvím webových stránek minajiraskova.cz

(dále jen „prodávající“)

1. Úvodní ustanovení

1.1 Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) prodávajícího upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 a § 2358 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé souvislosti nebo na základě smlouvy o dodání digitálního obsahu a služeb (dále jen „smlouva“), jenž může mít podobu zejména: online kurzů, online konzultací, ebooků, webinářů, členství v online klubu nebo přístupu do členské sekce (dále jen „digitální obsah“ nebo „produkt“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu
prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístněné na internetové adrese www.minajiraskova.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).

1.2 Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat přímo ve smlouvě. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

1.3 Ustanovení těchto obchodních podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy. Smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.

1.4 Znění obchodních podmínek může prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Tyto změny a doplnění se však neaplikují na již existující smluvní vztahy, které budou i nadále podléhat znění obchodních podmínek, které bylo aktuální v momentu vzniku daného smluvního vztahu.

1.5 Tyto obchodní podmínky se v celém rozsahu uplatí pro kupující – fyzické osoby, které při objednávání digitálního obsahu nejednají v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání (s výjimkou níže uvedeného článku 1.6).

1.6 V případě, kdy je kupujícím právnická osoba nebo fyzická osoba, jež jedná při objednávání digitálního obsahu v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání, uplatní se na právní vztah s těmito osobami následující modifikace těchto obchodních podmínek:

  • 1.6.1 články 4.1 až 4.6 obchodních podmínek se neuplatní; a
  • 1.6.2 na odpovědnost za vady digitálního obsahu se neuplatní § 2389g až 2389s občanského zákoníku.

1.7 Kde se určitá ustanovení neuplatní, použije se na daný právní vztah pravidlo stanovené občanským zákoníkem, popř. jinými zákony, do jejichž působnosti daná otázka spadá.

1.8 Jakékoli hodnocení digitálního obsahu nebo prodávajícího (recenze), které je uvedeno na webových stránkách, pochází od osoby, které byl digitální obsah skutečně zpřístupněn. Prodávající má přehled o uživatelích, kterým byly jednotlivé produkty zpřístupněny, a v případě pochybností nahlédne do své evidence, zda dané osobě, která recenzi poskytla, byl digitální obsah skutečně zpřístupněn. Tímto způsobem je důvěryhodnost recenzí ověřována. Na webových stránkách nemusí být uvedeny všechny recenze s tím, že prodávající vybírá ty, které zveřejní. Recenze na platformách třetích stran (např. www.google.com a jiné) prodávající neověřuje.

2. Uzavření smlouvy

2.1 Prezentace digitálního obsahu umístěná ve webovém rozhraní obchodu prodávajícího je výzvou zájemcům k podávání návrhů na uzavření smlouvy (objednávek). Prodávající je oprávněn odepřít přijetí objednávky v případě (i) vyčerpání zásob, (ii) ztráty schopnosti prodávajícího plnit nebo (iii) pokud zájemce v minulosti neodebral či řádně nezaplatil objednaný digitální obsah. § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

2.2 Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o digitálním obsahu, a to včetně uvedení cen jednotlivých položek. Ceny digitálního obsahu jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty (pokud má prodávající povinnost účtovat DPH k cenám) a všech souvisejících poplatků. Ceny digitálního obsahu zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. U členství v online klubu se uvádí cena za každý započatý měsíc účasti kupujícího. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít smlouvu za individuálně sjednaných podmínek. Tyto popisy digitálního obsahu jsou informativního charakteru a nepředstavují návrh na uzavření smlouvy, ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se tak nepoužije.

2.3 Webové rozhraní obchodu bude obsahovat také informace o nákladech spojených s dodáním digitálního obsahu, pokud takové náklady bude muset prodávající vynaložit.

2.4 Pro objednání digitálního obsahu vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:

  • 2.4.1 objednávaném digitálním obsahu;
  • 2.4.2 své osobě (zejména kontakty, fakturační a dodací adresa a prohlášení, zda objednávku činí v rámci své podnikatelské činnosti či nikoliv);
  • 2.4.3 ceně a způsobu úhrady ceny digitální obsahu (s tím, že u online členství je uvedena
    cena za každý započatý měsíc účasti v online klubu); a
  • 2.4.4 informace o nákladech spojených s dodáním digitálního obsahu (pokud takové náklady
    existují)

(dále společně jen jako „objednávka“).

2.5 Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko obsahující výraz „odeslat objednávku“ nebo „závazně objednat“ (či jiný obdobný výraz). Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.

2.6 Odeslání objednávky se považuje za takový úkon kupujícího, který nepochybným způsobem identifikuje objednávaný digitální obsah, cenu, osobu kupujícího, způsob úhrady ceny, a je pro kupujícího závazným návrhem smlouvy. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři, akceptace těchto obchodních podmínek, seznámení se příslušnými předsmluvními informacemi, seznámení se zásadami ochrany osobních údajů a odsouhlasení skutečnosti podle § 1837 písm. l) občanského zákoníku (kde to povaha digitálního obsahu umožňuje).

2.7 Prodávající kupujícímu neprodleně potvrdí přijetí objednávky elektronickou poštou, a to zasláním akceptačního emailu (dále jen „akceptační e-mail prodávajícího“). Smluvní vztah (uzavření smlouvy) mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením tohoto přijetí objednávky.

2.8. 7) Platební bránou se rozumí rozhraní pro on-line platby společnosti Comgate. Poskytovatel služby, společnost Comgate a.s. je licencovaná Platební instituce působící pod dohledem České národní banky. Platby probíhající skrze platební bránu jsou plně zabezpečeny a veškeré informace jsou šifrovány. Další informace a kontakty na www.comgate.cz.

2.8 Návrh smlouvy ve formě objednávky má platnost patnáct dnů.

2.9 V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na e-mail kupujícího (popř. telefonickou informací) pozměněnou nabídku s uvedením možných variant objednávky a vyžádá si stanovisko kupujícího, popř. informaci o tom, že akceptaci objednávky nemůže provést vůbec.

2.10 Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh smlouvy a smlouva je v takovém případě uzavřena až akceptací kupujícího prostřednictvím elektronické pošty.

2.11 Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

3. Cena digitálního obsahu a platební podmínky

3.1 Cenu digitálního obsahu a případné náklady spojené s dodáním digitálního obsahu dle smlouvy kupující uhradí prodávajícímu bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího, a to buď:

  • (i) prostřednictvím platební brány na webovém rozhraní obchodu nebo
  • (ii) prostřednictvím platebních údajů, jež budou zaslány kupujícímu s akceptačním emailem prodávajícího nebo bezprostředně po
    něm.

3.2 Cenou digitálního obsahu je cena uvedená v internetovém obchodu na webových stránkách v okamžiku odeslání objednávky kupujícím. Všechny ceny v internetovém obchodu jsou udávány v českých korunách (Kč), a to včetně DPH (pokud prodávající má povinnost DPH účtovat).

3.3 Uzavřením smlouvy vzniká kupujícímu závazek uhradit cenu digitálního obsahu.

3.4 Umožňuje-li to objednávkový formulář nebo webové rozhraní, je kupující oprávněn si zvolit, že cenu digitálního obsahu bude hradit v dílčích platbách nebo splátkách. Forma dílčích plateb se vždy uplatní u členství v online klubu. Pro vyloučení pochybností platí, že kupující je povinen zaplatit celou cenu digitálního obsahu, a to bez ohledu na to, zda digitální obsah odebere celý nebo pouze v části. V případě prodlení kupujícího s úhradou dílčí platby či splátky je prodávající oprávněn kupujícímu příslušný digitální obsah znepřístupnit až do doby zaplacení příslušné dílčí platby či splátky. Tím není dotčena povinnost kupujícího zaplatit všechny dílčí platby či splátky. Rovněž je prodávající v takovém případě oprávněn kupujícímu oznámením zaslaným na jeho e-mail uvedený v objednávce celou nezaplacenou část ceny okamžitě zesplatnit a ke dni uvedenému v tomto oznámení požadovat zaplacení všech zbylých dílčích plateb či splátek najednou.

3.5 Společně s cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s dodáním digitálního obsahu ve smluvené výši (pokud takové náklady bude muset prodávající vynaložit), které budou při nákupu na webovém rozhraní obchodu před odesláním objednávky samostatně vyčísleny. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále cenou i náklady spojené s dodáním digitálního obsahu.

3.6 Zaplacení ceny digitálního obsahu se považuje za úhradu zálohy na cenu.

3.7 K vyúčtování zálohy (tj. k jejímu konečnému započtení na cenu digitálního obsahu) dojde v momentu dodání digitálního obsahu.

3.8 Cenu digitálního obsahu je možné uhradit některým z následujících způsobů, přičemž prodávající je oprávněn si zvolit různé způsoby platby pro různé typy produktů:

3.9 Platební metody uvedené v odstavcích 3.8.2, 3.8.3 a 3.8.4 (online platební karta, rychlý online převod a rekurentní inkasní platby) jsou napojeny na platební bránu společnosti Comgate a.s. (https://www.comgate.cz/), která poskytuje zabezpečenou technologii přijímání platebních karet a online bankovních převodů. Čísla platebních karet, kreditních karet a hesla k elektronickému bankovnictví zadává kupující pomocí zabezpečeného a důvěryhodného kanálu společnosti Comgate a.s., a ze strany této společnosti nejsou prodávajícímu předávány. Svůj dotaz k těmto platebním metodám může Uživatel směřovat přímo na společnost Comgate a.s., Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové, E-mail: platby-podpora@comgate.cz, Tel: +420 228 224 267.

3.10 Závazek kupujícího uhradit cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

3.11 Je-li sjednáno placení ceny prostřednictvím dílčích plateb nebo splátek je první platba či splátka splatná bezprostředně po uzavření smlouvy. Další dílčí platba či splátka je splatná vždy s 1měsíčním odstupem. Cena je v takovém případě zaplacena v okamžiku provedení platby. Dílčí platby či splátky (s výjimkou první úhrady) budou probíhat prostřednictvím rekurentních inkasních plateb; výjimkou jsou situace, kdy kupující nemá na svém bankovních účtu dostatek finančních prostředků – v takovém případě mohou být použity i jiné platební metody k realizaci dané platby.

3.12 Prodávající je oprávněn jednostranně zavádět, měnit či rušit slevové akce formou slevového kódu distribuovaného konkrétním osobám či určitému okruhu osob. Slevy nelze kombinovat.

3.13 Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě smlouvy kupujícímu fakturu (daňový doklad). V takovém případě prodávající doručí fakturu (daňový doklad) kupujícímu současně s dodáním digitálního obsahu. Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty.

3.14 Pokud by došlo ke zjevné chybě při uvedení ceny na webových stránkách (např. překlep) nebo obdobné chybě v procesu uzavírání smlouvy, není prodávající povinen kupujícímu za takovou zjevně chybnou cenu digitální obsah zpřístupnit a má v takovém případě právo odstoupit od smlouvy.

4 Odstoupení od smlouvy

4.1 Digitální obsah a související služby prodávajícího budou vždy dodán způsobem uvedeným v článku 5.1 níže, a to ještě uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, přičemž kupující tuto skutečnost odsouhlasí v rámci objednávkového formuláře na webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář bude zároveň obsahovat poučení o následcích takového souhlasu ve vztahu k právu na odstoupení od smlouvy podle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku. Po uzavření smlouvy prodávající v akceptačním e-mailu prodávajícího zašle také textové potvrzení, že digitální obsah a související služby začnou být dodávány ještě před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a že kupující
s touto skutečností souhlasil s poučením o nemožnosti od smlouvy odstoupit. Dle ustanovení § 1837 písm. a) a písm. l) občanského zákoníku v takovém případě nemá kupující právo na odstoupení od smlouvy.

4.2 Pokud se z jakéhokoliv důvodu nebude postupovat způsobem uvedeným v článku 4.1 (tj. nebude se jednat o případy dle § 1837 občanského zákoníku), má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí digitálního obsahu, přičemž v případě, že předmětem smlouvy je dodání několika položek, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední položky. Odstoupení od smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.

4.3 Odstoupení od smlouvy kupující zašle písemně na adresu místa podnikání prodávajícího Werichova 948/5, Praha 5, 152 00 nebo na e-mail prodávajícího info@minajiraskova.cz. Pro doručování odstoupení od smlouvy platí ustanovení článku 10 těchto obchodních podmínek.

4.4 V případě odstoupení od smlouvy dle článku 4.1 obchodních podmínek se smlouva od počátku ruší.

4.5 V případě odstoupení od smlouvy dle článku 4.1 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Kupující je v tomto případě povinen digitální obsah smazat nebo vrátit prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující prokáže, že digitální obsah nevratně smazal, nebo než kupující vrátí digitální obsah prodávajícímu (aniž by si ponechal jakoukoliv kopii). Spočívá-li digitální obsah v přístupu do členské sekce se specifickým obsahem, může prodávající ukončit členství kupujícího v dané členské sekci.

4.6 Je-li společně s digitálním obsahem poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen s dárkem naložit podobně jako s digitálním obsahem (dle povahy dárku).

4.7 Prodávající i kupující můžou od smlouvy odstoupit v případech stanovených zákonem nebo smlouvou, zejména v případě podstatného porušení povinností druhé smluvní strany. Prodávající může od smlouvy odstoupit dále zejména v případě, kdy by došlo k neoprávněným zásahům do webového rozhraní nebo k prodlení kupujícího s jakoukoliv platbou trvající déle než 3 dny. V případě odstoupení od smlouvy je prodávající oprávněn požadovat náhradu škody, pokud mu z porušení povinností kupujícího vznikla. Rovněž je prodávající oprávněn digitální obsah kupujícímu okamžitě znepřístupnit.

4.8 Prodávající má rovněž právo odstoupit od smlouvy také z důvodu nenaplnění minimální kapacity přihlášených uživatelů, naplnění maximální kapacity přihlášených uživatelů nebo z jiných vážných důvodů. V takovém případě bude kupujícímu cena vrácena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 10 dnů od odstoupení od smlouvy, nebude-li výslovně dohodnuto, že platba bude použita na jiný produkt dle výběru kupujícího. Cena bude kupujícího vrácena na stejný účet, ze kterého byla zaplacena, nebude-li výslovně dohodnuto jinak.

5 Dodání digitálního obsahu

5.1 Dodání digitálního obsahu může nastat některým z následujících způsobů:

  • 5.1.1 zasláním emailu s daty odpovídajícími samotnému digitálnímu obsahu (tj. např. email
    s přílohou mp3); nebo
  • 5.1.2 zasláním emailu s funkčním odkazem na digitální obsah (s možností online zobrazení,
    přehrání, přečtení, komentování či stáhnutí) a (dle případu) také do uzavřené
    facebookové skupiny.

5.2 Digitální obsah se považuje za dodaný v momentu doručení emailu podle článku 5.1 výše. Kupující je povinen zajistit standardní podmínky pro doručení daného emailu, v opačném případě prodávající neodpovídá za vadné doručení či absenci doručení (např. je-li emailová schránka kupujícího přeplněna či pokud má kupující nastaveno filtrování příchozí pošty tak, že není možné email doručit).

5.3 Dodání digitálního obsahu bude provedeno po plném uhrazení zálohy na cenu digitálního obsahu.

5.4 Nebezpečí škody na věci přechází na kupujícího dodáním digitálního obsahu.

5.5 Na webových stránkách může být u jednotlivých produktů uvedeno, jakou dobu bude mít kupující k němu přístup. V takovém případě bude kupujícímu digitální obsah po takto předem oznámenou dobu. Nejedná-li se o případ uvedený v předchozí větě, má kupující digitální obsah přístupný navždy. To neplatí pro webináře nebo online kurzy, k jejichž digitálnímu obsahu má kupující přístup pouze v den a čas, který je na webových stránkách uveden, resp. po dobu jejich trvání.

5.6 Minimální doba trvání členství v online klubu činí 1 měsíc ode dne zaplacení ceny za první měsíc členství. Po uplynutí této doby může být členství kupujícího na jeho žádost ukončeno. Ukončit členství může kupující tím, že zašle emailovou žádost na adresu prodávajícího
info@minajiraskova.cz. Ke zrušení pravidelných plateb dojde nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne, kdy prodávajícímu bude doručeno emailová žádost. Kupující taktéž přestane být členem online klubu v případě prodlení s platbou na další měsíc trvání členství, které je delší než 3 dny. Tímto dnem bude kupujícímu veškerý digitální obsah, který je součástí klubu, znepřístupněn, přestane být členem uzavřené facebookové skupiny určené pro členy klubu a přestane užívat všech výsad a výhod, které mu členství v online klubu přinášelo.

5.7 Řádně objednanou účast na skupinových kurzech, programech, webinářích apod. lze zrušit pouze dohodou. Nedojde-li ze strany kupujícího k úhradě dílčí platby nebo splátky za daný produkt na další období, a toto prodlení trvá déle než 3 dny, je prodávající oprávněn jeho účast na daném produktu bez dalšího ukončit.

6. Práva z vadného plnění

6.1 Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925 a dále § 2389a až 2389u občanského zákoníku).

6.2 Prodávající odpovídá za funkčnost digitálního obsahu, resp. odkazu na digitální obsah. Odpovědnost se nevztahuje na vady způsobené nevhodným zacházením s digitálním obsahem, nesprávným stažením či užíváním v elektronickém zařízení nebo působením vyšší moci. Digitální obsah vyžaduje k plné funkčnosti, aby měl kupující k dispozici hardwarové a softwarové vybavení umožňující otevřít a pracovat s dokumenty ve formátu .docx, .pdf a obdobnými, přehrávání video a audio souborů, dále připojení k síti internet s dostatečnou rychlostí připojení a funkční e-mailovou schránku udržovanou ve stavu schopném přijímat zprávy (digitální prostředí). Za propojení digitálního obsahu produktu s digitálním prostředím kupujícího nese odpovědnost kupující.

6.3 Prodávající neposkytuje záruku za jakost digitálního obsahu nad rámec odpovědnosti stanovené občanským zákoníkem.

6.4 Práva z odpovědnosti za vady (dále jen „reklamace“) uplatňuje kupující buď (i) písemně na adresu
místa podnikání prodávajícího prodávajícího Werichova 948/5, Praha 5, 152 00 nebo na email prodávajícího info@minajiraskova.cz. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy je prodávajícímu doručeno dostatečně určité a konkrétní oznámení o vytčení vady
digitálního obsahu. Pro oprávněnou reklamaci musí kupující zároveň prokázat existenci smlouvy týkající se reklamovaného digitálního obsahu, a to např. prostřednictvím akceptačního emailu prodávajícího nebo faktury.

6.5 Reklamace musí být vyřízena do 30 dnů od uplatnění práva kupujícího z vadného plnění, případně v delší lhůtě, na které se mohou prodávající s kupujícím dohodnout. Po marném uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující stejná práva, jako by šlo o vadu, kterou nelze odstranit. Pokud kupující neposkytne součinnost nutnou k tomu, aby prodávající mohl posoudit oprávněnost reklamace, není prodávající v porušení povinnosti vyřídit reklamaci.

6.6 Při oprávněné reklamaci má kupující právo na náhradu nákladů spojených s uplatněním práv plynoucích z odpovědnosti za vady v nutné výši.

6.7 Při neoprávněné reklamaci (nebude-li zjištěna oznámená závada, nebo půjde-li o závadu na níž se odpovědnost za vady nevztahuje) nemá kupující nárok na náhradu svých nákladů spojených s vyřízením reklamace a současně ani prodávající nemá nárok na náhradu nákladů, které vznikly na jeho straně. Kupující bude o této skutečnosti informován a bude mu nabídnuto dodání náhradního digitálního obsahu na náklady kupujícího.

6.8 Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.

7 Licenční ujednání a povinnost mlčenlivosti

7.1 Prodávající a kupující berou na vědomí, že veškerý digitální obsah představuje tzv. autorské dílo ve smyslu § 2 zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, v platném znění.

7.2 Prodávající poskytuje kupujícímu v momentu dodání digitálního obsahu nevýhradní a teritoriálně neomezenou licenci k užití digitálního obsahu, avšak výhradně pro soukromé účely a v souladu s účelem užití daného digitálního obsahu, který je vyjádřen na webových stránkách prodávajícího. Časová působnost licence je odvozena od doby, po kterou má kupující podle článku 5.5 a 5.6 k digitálnímu obsahu přístup.

7.3 Kupující není oprávněn digitální obsah bez předchozího písemného souhlasu prodávajícího jakkoliv šířit, zveřejňovat, pronajímat, půjčovat, vystavovat, vysílat, měnit, upravovat či za komponovávat do souborných děl.

7.4 Kupující není oprávněn tuto licenci převést na třetí osoby formou podlicence nebo postoupení licence, ledaže se s prodávajícím písemně dohodne jinak.

7.5 Úplata za poskytnutou licenci je zahrnuta v ceně digitálního obsahu.

7.6 Kupující je dále povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu v členské sekci na webových stránkách. Tyto povinnosti platí i po dobu 3 let po skončení účinnosti smlouvy.

7.7 Porušení jakýchkoliv povinností kupujícího obsažených v tomto článku 7 se považuje za podstatné porušení smlouvy. V takovém případě je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit, digitální obsah kupujícímu znepřístupnit a požadovat po kupujícím náhradu škody.

7.8 Porušení autorských práv je dále postižitelné podle autorského zákona a podle trestněprávních předpisů.

8 Další práva a povinnosti smluvních stran

8.1 Kupující bere na vědomí, že digitální obsah užívá na vlastní riziko a že závisí pouze na něm, jakým způsobem informace a znalostí uchopí a jakých výsledků dosáhne. Prodávající neodpovídá za výsledky, např. v podnikatelském či osobním rozvoji, které kupující v souvislosti s užíváním digitálního obsahu zaznamená, ani nenese odpovědnost za jakoukoli případnou majetkovou či nemajetkovou újmu.

8.2 Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení §1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

8.3 Mimosoudní vyřizování stížností kupujících zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@minajiraskova.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

8.4 Prodávající informuje kupujícího, že v souladu s § 14 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, je pro mimosoudní řešení sporu spotřebitele s prodávajícím příslušným orgánem Česká obchodní inspekce. Místně příslušné inspektoráty ČOI a jejich kontakty jsou uvedeny na adrese: www.coi.cz. Prodávající pro úplnost dodává, že dle přehled dalších platforem pro řešení mimosoudních sporů je uveden na následující webové stránce: ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS. Více informací o mimosoudním řešení sporů také zde: www.coi.cz/informace-o-adr/.

8.5 Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

9. Ochrana osobních údajů

9.1 Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována ‚nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (GDPR).

9.2 Prodávající bude kupujícího detailně informovat o způsobu zpracování osobních údajů v rámci webového rozhraní obchodu před uzavřením smlouvy prostřednictvím dokumentu „Zásady zpracování a ochrany osobních údajů“ tak, aby kupující mohl tyto zásady vzít na vědomí a potvrdit v průběhu používání webových stránek prodávajícího.

9.3 Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.

10. Doručování

10.1 Není-li v těchto obchodních podmínkách stanoven specifický způsob doručení, oznámení týkající se vztahů prodávajícího a kupujícího, zejména týkající se odstoupení od smlouvy, mohou být doručena:

  • 10.1.1 poštou formou doporučeného dopisu; nebo
  • 10.1.2 prostřednictvím elektronické pošty, a to na adresu elektronické pošty uvedenou

kupujícím v objednávce, resp. na adresu uvedenou na webové stránce prodávajícího. Oznámení se považují za doručená a účinná okamžikem jejich dodání prostřednictvím pošty, popř. 2. dnem po odeslání e-mailu (jedná-li se o oznámení prostřednictvím elektronické pošty). Výjimkou je oznámení o odstoupení od smlouvy učiněné kupujícím, které je účinné, pokud je oznámení kupujícím odesláno ve stanovené lhůtě pro odstoupení.

10.2 Za doručené se považuje i oznámení, jehož převzetí bylo adresátem odmítnuto, které nebylo vyzvednuto v úložní době, nebo které se vrátilo jako nedoručitelné.

11. Závěrečná ustanovení

11.1 Pokud vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

11.2 Je-li některé ustanovení obchodních podmínek nicotné, neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto nicotných, neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.

11.3 Smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

Přejít nahoru